17. des. 2008

Sapphire ring for my man


Silver ring with 4 sapphires in different shades of blue set in tubes of varying sizes, when I make tube I usually make much more than I need at the moment. I set them using a newly made hollowed stamp made of brass rod, I was newer taught this at school but picked it up reading Mr. Meevises blog . I don't think he uses brass but this was what I had and it worked like a charm.
The silver is overheated to create a rough surface, this makes it brittle, but it is ok when the material is so substantial.

5 kommentarer:

Snøstorm sa...

Heisann! Jeg snek meg til å legge ut noen av bildene dine på bloggen min med link til deg. Er det i orden? Kan fjerne hvis du vil. Det ligger en utfordring under posten om din blogg også hvis du vil være med. :D

Iben sa...

Klart det er greit, veldig hygglelig faktisk:)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
må bare si at jeg forelsket meg helt i sommerfuggelsmykket ditt i et innlegg hos deg fra i sommer!
Hva er prisen,dersom du har det for salg da...?
Ellers var det mye annet fint her også!
Så flink du er :0)
Kjersti

Iben sa...

Hei og takk for ros.
Jeg regner med at du mener sommerfugl i skål? 600kr. Har også noen mindre som koster 400. Kan sende deg flere bilder på mail hvis du vil.
Iben

Snøstorm sa...

Hei igjen Ib!
Jeg har gitt deg en blog-award som ligger og venter på deg på siden min! Håper på flere bilder av alt det fine du lager.