11. nov. 2009

Gyllenlær/ Spanish leather/ Gilt learther

Dette er nyeste gyllenlær lapp, skal bli en mobil veske til slutt. Det er noen steg igjen, må legge på litt bladmessing, eller kanskje jeg skal bruke ekte gull på denne... er jo ikke så stor, så må jeg finne ut hvordan jeg skal sette den sammen, skinnet er ganske tykt så det er mulig jeg må lage hull med syl så sy. Eller kanskje jeg kan borre.... har jo 0,5mm borr. Syns uansett mønsteret ble veldig fint. Skal prøve å lage litt personutsmykning i samme teknikk.

This is the newest gilt leather piece, it is going to become a mobile pouch in the end. Some steps left, have to put on some brass leaf, or maybe I will use real gold on this... not so big piece, then I have to find out how to put it together, the leather is quite thick so I think I have to make holes with a sharp point then sew or I can get a sewing awl. Maybe i can drill holes... have 0.5mm drill bit. Well think it was a nice pattern anyways. Will try making some person adornment in the same technique.

Ingen kommentarer: