12. feb. 2010

Endelig lært å hekle

Jeg har alltid hatt lyst til å kunne hekle, men har ikke helt forstått hvordan den der heklenåla fungerte. Har derimot laget en hel del med strikkepinnene. Så for et par uker siden bestemte jeg meg for å lære meg selv å hekle, en kikk på youtube litt knoting med noe restegarn og tada... er selvsagt ingen ekspert men skjønner nå hvordan hekling fungerer og jommen er det avhengighets skapende. Har nå prosjekt; stoort teppe ; ) Her er 2 dagers hekling etter å ha fått litt nydelig Noro silk garden lite i posten. Har uansett dyr smak, garnet er rett og slett kostbart. Syntes fargene og fibrene(45%silke, 45% kid mohair, 10%lammeull) var så fine og hvis jeg skal legge ned så mye tid i det er det verdt kronene. Nå er det bare å vente på mer garn... og hekle ca 170 ruter til...

Ingen kommentarer: