28. okt. 2010

Stadier av smykke kreering

Her holder jeg på med flere smykker samtidig, som jeg ofte gjør. Tenkte det var fint å vise et bilde av prosessen på et sølvblad; først er det en liten haug ubestemmelige sølvbiter, disse har jeg smeltet og støpt en plate fra. Nummer to, platen er ferdig valset til ønsket tykkelse, ca 1- 0,7mm og saget. Nummer tre, bladet har blitt varmet til det begynner å boble litt i overflaten, synes teksturen blir fin og grov da, så har jeg smidd den slik at det begynner å minne mer om et blad. Nummer fire er straks klar, den har fått blomst og kjedeløper bak, mangler bare en ametyst dråpe. Nummer fem er ferdig, her har jeg loddet litt 585 gult gull ned i bladet som  dessverre ikke synes på bildet så har jeg oksidert bladet og innsiden på blomsten, den har også fått en fin citrin.

Ingen kommentarer: